Related Articles

21 users responded in this post

Subscribe to this post comment rss or trackback url
User Gravatar
adc said in January 29th, 2010 at 9:18 pm

Mulţumesc pentru recomandare! :D

User Gravatar
Florin Puşcaş said in January 29th, 2010 at 9:23 pm

Păi na… omul m-a întrebat de bloguri pe care se găsesc texte bune şi care pot fi considerate literatură. :D Mai departe lui să-i mulţumeşti. :P

User Gravatar
volare said in January 29th, 2010 at 10:50 pm

Nu cred ca literaritatea e definita de suportul pe care apare textul…are si acesta un rol, dar cat se poate de neinsemnat in raport cu ceea ce inseamna crez artistic. Asa cum nici tot ce se publica nu primeste dintr-o data valoare literara (fie si in formatul unei carti). Editurile au interesele si standardele lor, tiparul a devenit o afacere ca oricare alta si n-o sa ma convinga niciodata nimeni sa-mi dau ochii pe-un best-seller care face tam-tam pe piata de Paste, de Craciun, sau in sezonul estival. Tehnic, e vorba de un trend, curent, o viziune, ceva nou care sa schimbe constiinte, adepti, laudatori si critici, editori care simt castigul, publicitate, cititori cu gusturile lor si orizonturi de asteptare.
Insa daca e sa patrundem nepatrunsul adica sa vorbim de ceea ce se intampla cu adevarat in text si dincolo de el atunci cand geniul apare…e mult mai greu de explicat…

Esenta conflictului de care vorbesti mi se pare ca nu de la suport porneste blog, hartie, carte, ziar, frunza, caramida etc ci de la lupta surda dintre diletanti si zmei de litere desavarsiti!!! :lol:
O fi si asta o arta….

User Gravatar
adc said in January 29th, 2010 at 11:41 pm

Deocamdată mulţumirea aşteaptă, cuminte, să scape de la moderare… ;) :lol:

User Gravatar
andrei s said in January 30th, 2010 at 1:22 am

Blogul e literatură? Ok! Să fie! :)

User Gravatar
Andrei said in January 30th, 2010 at 12:29 pm

Singura problema cu aceste bloguri-literare este ca sunt greu de gasit iar cititorii lor nu cred ca se mai numesc cititori de literatura, cred ca ar trebui creata o categorie aparte. Parerea mea este ca in viitor( poate intr-unul destul de apropiat) vor exista cititori de bloguri si citittori de carti, clar separati. Blogurile au alt format, post-urile sunt mai scurte, mai cuprinzatoare, vor aparea poate genuri de posturi, ma rog. Acum e haos! Am aruncat si eu o privire peste multele bloguri prezentate in textul de mai sus. De foarte multe categorig nu am auzit si totusi citesc o carte pe saptamana. Asadar voi ramane la cartile mele. Blogurile sunt senzatii scurte, care, cel putin pentru mine nu inlocuiesc fosnetul paginilor sau mirosul de cerneala. Ceea ce nu le scade cu nimic din valoarea literara…

User Gravatar
Nea Costache said in January 30th, 2010 at 6:29 pm

Multumesc pentru recomandare Florine!
Un sfarsit de saptamana reconfortant!

User Gravatar
Florin Puşcaş said in January 30th, 2010 at 7:35 pm

@volare Păi zmeii ăia desăvârşiţi ar face bine să accepte ideea că nu numai lucrurile aprobate de ei sunt bune. :) Sună anarhist? Nu e chiar aşa… :D

@adc Gata. A ieşit din moderare! :D

@andrei s Nu. Blogul nu e literatură, la fel cum nici hârtia nu e literatură. Lieratura poate fi şi pe bloguri. :)

@Andrei Ai dreptate intr-un fel. Poate cititorii de bloguri sunt diferiti de cititorii cartilor tiparite. Totusi, indiferent ca lecturezi o culegere de povestiri sau citesti povestirile pe net, tot literatura se cheama ca ai citit. Intra pe blogul lui Nea Costache, aici de fata :) si cauta povestea “O viata impreuna”. Are mai multe capitole si e scrisa in “olteneşte”. E captivată şi emoţionantă. E literatură toată ziua. :) Dar nicidecum nu o să dispară cărţile tipărite, pe care şi eu le prefer textelor de pe bloguri.

@Nea Costache “O viaţă împreună” merită toate laudele. Un weekend plăcut!

User Gravatar
lucrul cel mai de valoare said in January 30th, 2010 at 9:19 pm

corect ai spus, Florine :)

User Gravatar
volare said in January 30th, 2010 at 9:56 pm

Lupta asta este si va fi in orice domeniu, mai cu seama in arta, iar uneori este benefica. E adevarat, la noi de foarta multa vreme lucrurile au ramas incremenite…nu in proiect neaparat ci in mentalitati: amatorismul, in comparatie cu SCOALA, face nota discordanta…o fi el pictor, actor sau scriitor de geniu…dar, daca este amator, i se accepta oarecum senin creatia insa cel mult ca pe o joaca. Dispare aura de seriozitate.

Occidentul adepasit de foarte mult timp aceasta forma de evaluare – si vorbesc aici mai mult de teatru – companii de profesionisti si amatori coexista, masura valorii lor e capul de afis. Atata timp cat au un public nu au de ce se plange…

Cu cat produsul artistic se desprinde de modele, cu atat devine mai interesant, mai cautat si in istoria artelor sunt sute de exemple in care o capodopera s-a impus tocmai in jurul unui scandal imens.

Circula de ceva vreme o maxima savuroasa…sa retinem faptul ca arca lui Noe a fost facuta de un amator iar Titanicul de o armata de profesionisti :lol:

User Gravatar
Florin Puşcaş said in January 31st, 2010 at 2:29 am

@Gabi Multumesc! :) Esti foarte generoasa!

@volare Ah, multumesc pentru maxima! Ar prinde bine o mica revolutie si in lumea culturala. Asta fara sa excludem respectul cuvenit celor care au realizat ceva in domeniu. :)

User Gravatar
Ionut said in February 3rd, 2010 at 5:36 pm

Zoso iti face reclama…

User Gravatar
Codrin said in February 3rd, 2010 at 7:09 pm

De acord cu ceea ce spui, bune si recomandarile, dar nu cred ca blogurile vor inlocui TOT ce inseamna scriere… Unii ajung sa se creada buricul pamantului si sa proclame tampenii, precum disparitia presei, doar pentru ca ii citesc zilnic cateva mii de oameni. Din 20 de milioane !

User Gravatar
Mircea Popescu said in February 3rd, 2010 at 9:03 pm

Nu te teme, la literati raspunde in continuare ocupat. Asta cand ai noroc si nu raspunde direct robotul.

User Gravatar
spiritul timpului said in February 4th, 2010 at 2:46 am

Problema e ca pe net oricine scrie. Esenta e diluata rau

User Gravatar
Mihai said in February 6th, 2010 at 11:02 am

Eu zic ca nu stim ce ne rezolva viitorul dar avand in vedere faptul ca pe zi ce trece apare ceva nou, nu e exclus sa vedem carti publicate pe blog, sau in format electronic, chiar un american la sfarsitul anului trecut si-a publicat cartea pe twitter. S-au vor fi dispozitive cu holograma care vor proiecta pe un perete o carte sau ceva scris, pentru ca tehnologia avanseaza…
insa cartile din biblioteca vor avea aceeasi valoare… si cu blog-ul se pot afirma noi scriitori, care poate nu au aceasta sansa in alta parte

User Gravatar
phonedamnation said in February 12th, 2010 at 8:15 pm

Sa vezi ce literatura iti trosnesc .. ;)

User Gravatar
Florin Puşcaş said in February 12th, 2010 at 8:22 pm

:lol: ioi… cand? sa stiu cand sa ma feresc. :P

User Gravatar
phonedamnation said in February 13th, 2010 at 10:01 pm

Acuuumaa

User Gravatar
strelnikov said in February 22nd, 2010 at 3:32 pm

well, stii cum se zice: mediul = mesajul. ar fi ciudat sa nu existe mari diferente, intre blogareala & scrisu ol fashion.

e ca si cum ai zice ca muzica a ramas la fel, in mp3 sau pe vinyl. n’a ramas.

User Gravatar
Agnusstick said in February 24th, 2010 at 4:49 pm

Spiritul timpului dixit: “Problema e ca pe net oricine scrie. Esenta e diluata rau”. Cred că miniştrii Finanţelor, Sportului şi Culturii ar trebui să fie mulţumiţi: se lărgesc baza de impozitare şi aria de selecţie, şi se răspândeşte cultura în rândul maselor. Doar ministrul Economiei suferă prin reducerea timpului efectiv de lucru (majoritatea bloggerilor scriu şi ciripesc probabil de la serviciu). Şi esenţele diluate sunt bune uneori (vezi homeopatia — nici acolo nu se folosesc simultan cu arome tari, se pierde efectul).

Leave A Reply

 Username (Required)

 Email Address (Remains Private)

 Website (Optional)