23 users responded in this post

Subscribe to this post comment rss or trackback url
User Gravatar
celmaibun said in October 7th, 2009 at 8:47 am

Din păcate toti cei care sunt foarte buni, sunt in străinatate, astfel pierdem valori :)

User Gravatar
cby said in October 7th, 2009 at 9:10 am

Ai nevoie de o personalitate destul de puternica, copil fiind, ca sa nu te lasi uniformizat de primii ani de scoala. Dupa aia ne mai vine mintea la cap, dar raul a fost deja facut…

User Gravatar
newdada said in October 7th, 2009 at 10:28 am

Multumesc pt link; si mai am una tare despre libertatea de gandire; de data asta in romaneste:
“Sunt prost, da’ ma revolt” :
http://newdada.wordpress.com/2008/10/15/sunt-prost-dar-ma-revolt/

User Gravatar
Diana said in October 7th, 2009 at 12:25 pm

Cu articolul acesta spui exact lucrul la care mă gândeam când am pus întrebarea :) Îți mulțumesc pentru exprimarea și motivarea lui extrem de clară. Am pus pe VoxPublica la comentarii întrebarea următoare pe tema asta.

@celmaibun Putem întoarce în avantajul României faptul că sunt foarte mulți din cei buni în afară. Ne pot aduce colaborări, experiență, relații (nu în sensul comunist al cuvântului).

User Gravatar
Florin Puşcaş said in October 7th, 2009 at 12:39 pm

@celmaibun E adevarat ca valorile tind sa paraseasca Romania, iar cele mai raman sa se iroseasca. Insa indiferent de locul in care traiesc, de tara pentru care muncesc, ei sunt tot romani si daca ar castiga Nobelul ar fi ceva. Insa nici macar romanii din strainatate nu ajung pana acolo…

@cby Da, ai dreptate. In acelasi timp ai nevoie probabil si de niste parinti care sa stie inspre ce sa te indrume si ce sa te sfatuiasca. :)

@newdada Cu placere! Merita un link orice imi imbogateste cultura muzicala. :D
Ce post revoltat! :)

@Diana Eu multumesc pentru ocazia de a-l scrie. :) Cat despre exprimare si motivatie, am amestecat mai multe chestiuni, motiv pentru ca l-am publicat aici si nu pe voxpublica. :)

User Gravatar
Gabi said in October 7th, 2009 at 12:48 pm

Nu doar libertatea ne lipseste. Multi romani stiu sa improvizeze mai bine decat multi occidentali si sunt foarte creativi.

Ne lipseste disciplina, consecventa, acea nevoie stringenta de a nu lasa o treaba pana nu e bine facuta. Ne lipseste spiritul de echipa, stim doar sa dam la cotoaie si sa cautam doar propriul interes in orice situatie unde s-ar cere coeziune.

User Gravatar
Florin Puşcaş said in October 7th, 2009 at 1:19 pm

Eu am m-am limitat doar la o idee, asteptan cate o idee de la fiecare. :-)
Din pacate mi se pare ca ai dreptate. Spiritul nostru de poeti e in opozitie cu tot ce inseamna disciplina si consecventa. Vad asta si la mine…
Si cum sa facem sa reparam asta?

User Gravatar
frantzi said in October 7th, 2009 at 1:50 pm

Poate mai corect ar fi sa spunem “dorinta” sau “vointa” de a gandi diferit pt ca “libertatea” cred ca o avem, de cele mai multe ori chiar suntem incurajati sa fim inventivi. Doar ca suntem prea comozi si preferam sa mergem pe acel drum deja batatorit, decat sa ne stoarcem creierii cu gasirea unor rute alternative.

User Gravatar
Florin Puşcaş said in October 7th, 2009 at 1:58 pm

Eu am ramas cu impresia ca nici 10% dintre profesori nu indeamna elevii sa iasa din tipare. Nici programele si sistemul de invatamant in sine nu sunt prielnice pentru asa ceva. Dar probabil avem un deficit si de dorinta sau vointa.

User Gravatar
frantzi said in October 7th, 2009 at 2:11 pm

Poate sti tu din surse sigure, si probabil ca mai sunt si profesori cu mentalitate “comunista”, dar eu din proprie experienta pot sa spun ca in general sunt mai apreciati elevii care ies din tipare, profesorii sunt chiar incantati daca descopera elevi sclipitori, memorarea mecanica este o optiune proprie. Programa scolara este pt cei ce se multumesc cu cateva cunostinte de baza.

User Gravatar
Florin Puşcaş said in October 7th, 2009 at 2:13 pm

Eu vorbeam din proprie experienta si din ce aud de la altii. Peste 10% nu cred ca se trece. Daca ma gandesc la profesorii mei… cred ca nu am avut mai mult de 5 profesori (in generala si liceu) care sa incurajeze iesirea din tipare. Poate in Universitati procentul e ceva mai mare. Insa acolo procentul ar trebui sa tinda catre 100%.

User Gravatar
frantzi said in October 7th, 2009 at 2:30 pm

Nu stiu ce sa zic. Poate ca in generala si liceu nici nu prea ai cu ce sa iesi din tipare, tocmai pt ca acolo pui bazele cunostintelor. Mai ales ca la acea varsta, copii inca nu prea stiu ce vor si ce le place, de aceea li se impune cate-un pic din fiecare, pt a-i folosi pe cand se hotarasc. In Universitati in schimb, chiar cred ca procentul tinde spre 100%, la Vest-StEc si la Tibiscus-Design cel putin, asa e.

User Gravatar

[...] This post was mentioned on Twitter by Florin Puscas and Iulia. Iulia said: RT @florinpuscas: buna dimineata! cica am scris pe blog http://bit.ly/qL30O am mai zis? [...]

User Gravatar
McGogoo said in October 7th, 2009 at 2:39 pm

buna gluma. cei buni pleca din romania. si inca nu s-au saturat toti. sa vezi dupa alegeri.

User Gravatar
Geeo said in October 7th, 2009 at 2:58 pm

Salut. Premiile Nobel se dau tinand cont si de realitatea politica si geo-strategica din tarile din care provin canditatii (vezi USA -cele mai multe premii Nobel). Romania nu a luat nici un premiu ca tara. George Emil Palade a luat Nobel ca american, la fel si Elie Wiesel!
Daca nu am luat nici un premiu pana acum… nu avem decat sa de bucuram, avem sanse!

User Gravatar
Florin Puşcaş said in October 7th, 2009 at 3:14 pm

@frantzi Mie mi se pare ca in liceu (daca nu mai devreme) ar trebui sa se faca deja chestii mai practice. Sa descopere oamenii ce le place, pentru ca e o mare diferenta intre scoala si loc de munca. Asa s-ar evita situatii in care ului elev sa ii placa o materie si sa faca o facultate in domeniu, pentru ca pe urma, cand ajunge sa profeseze, sa nu ii mai placa. E intr-un fel cazul meu. :-)

@McGogoo Probabil ca pleaca cei mai buni. Insa eu ma refeream la romanii de pretutindeni. Chiar daca face scoala aici si pleaca in strainatate, tot roman e. Si tot o mandrie nationala ar fi sa ia premiul Nobel o asemenea persoana.

@Geeo Din pacate se tine prea mult cont de alti factori decat cei strict ai stiintei. Palade era totusi roman, chiar daca practica in alta parte. Dar de ce nu sunt mai multi ca el? Nu e musai sa practice in Romania. Dar sa o faca performanta undeva!
Prin ultima afirmatie vrei sa sugerezi ca exista o “rotatie” a premiilor? Sau un sistem compensatoriu?

User Gravatar
Geeo said in October 7th, 2009 at 4:27 pm

Eu cred ca se dau premii tarilor puternice, în primul rând şi o dată la câţiva ani se face şi o “rotaţie”, cum spui tu, pentru a se păstra caritatea (caritate) premiilor!

User Gravatar
malpraxis said in October 7th, 2009 at 7:02 pm

interesant postul. mi-a placut! e cam greu cu ganditul diferit in Romania zic eu. sunt din ce in ce mai putini cei care gandesc diferit si cei ce o fac sunt priviti ciudat mi se pare mie. Romania, te iubesc :) ) restul e cancan sau alt tabloid :) no comment!

User Gravatar
Florin Puşcaş said in October 7th, 2009 at 10:19 pm

@Geeo Posibil sa existe doza asta de subiectivitate in decernarea premiilor. Din pacate asa functioneaza lumea si dupa logica asta tara noastra nu o sa beneficieze de un asemenea premiu prea curand.

@malpraxis Da, e periculos sa gandesti diferit. E nevoie de curaj, inteligenta si o ancorare temeinica in principiile pe care le urmezi.

User Gravatar
Diana said in October 8th, 2009 at 10:38 am

Mă bucur să aud că unii au experiențe plăcute din școală privind încurajarea inventivității. Îmi mai dă speranță. Din experiența mea însă, profesorii (cu 2 (!) excepții) încurajau gânditul propriu doar din gură în timp ce în realitate îl taxau cu orice ocazie cu note mici. Ca să nu mai spun de câte obiceiuri proaste formate în școală a trebuit să mă dezvăț după aia. Dar poate am fost eu un caz nefericit. Sper :)

User Gravatar
Florin Puşcaş said in October 8th, 2009 at 11:44 am

Nici eu nu am fost un caz mai fericit. Dar poate am fost doar noi doi mai ghinionisti. :lol:

User Gravatar
Geeo said in October 8th, 2009 at 2:15 pm

Iata Herta Muller a castigat Nobel pentru literatura, ca scriitoare de limba germana!

User Gravatar
Florin Puşcaş said in October 8th, 2009 at 2:19 pm

Da, tot e ceva. S-ar putea zice totusi ca e intr+o oarecare masura româncă. :-) Dacă scria în româneşte probabil că nu ajungea acolo.

Leave A Reply

 Username (Required)

 Email Address (Remains Private)

 Website (Optional)